Publicitat creativa
La paraula advertising, o publicitat, és una forma de marqueting de comunicació utilitzat per a persuadir a una audiència cap algun tipus d’acció respecte a una oferta comercial, suport polític o ideològic. Les tècniques innovadores de publicitat van aparèixer a l’any 1920 gràcies a la publicitat del tabac a les campanyes d’Edwards Bernavs, considerat el fundador de la moderna Madison Avenue de la publicitat.
Els missatges publicitaris generen moltes reaccions en el públic al qual van dirigits ja que no solament mostren productes, sinó formes de vida. Les funcions de la publicitat són varies:
- Econòmica: incentiva el consum per a absorbir la major producció que genera la innovació tecnològica
- Substitutiva: en lloc de l’objecte real, mostra un missatge sobre les seues característiques
- Finançadora: els ingressos publicitaris ajuden, o fins i tot, costegen per complet les despeses generades
- Estereotipada: la publicitat influeix en la homogeneïtzació dels gustos del consumidor
- Eliminadora de problemes: generalment la publicitat presenta un món alegre i situacions exòtiques que fan oblidar els problemes de la vida real
- Creativa: els anuncis publicitaris s’han convertit en una branca més de la creació artística
Un bon anunci ha de fer sentir incòmode a qui el contempla. Armando Testa
Per a que un missatge publicitari tinga eficàcia, hi ha que estudiar el mitjà a través del qual es transmet i el públic al qual va destinat. En un anunci imprès es juga amb la forma, el color o la distribució de l’espai, mentre que a la ràdio o televisió tenen importància els efectes sonors, la música i el to de veu. La publicitat utilitza recursos publicitaris, generalment basats en l’ús de les imatges, Textos i eslògans (en moviment o estàtics); i és difosa entre els consumidors mitjançant els distints medis de comunicació on els recursos s’adapten a diverses formes d’expressió.
És un món apassionant i ple de CREATIVITAT, admirables els dissenyadors i creatius que cerquen la manera d’atreure l’atenció cap a un missatge gràfic que veurem durant un temps determinat, que ens ha de produir un efecte determinat i, també potser, una posterior acció.
La publicitat és comunicació privada planificada amb la finalitat d’una informació, persuasió i orientació de decisions econòmicament eficaces. Otto Walter Haseloff
La publicitat és la major forma d’art del segle 20. Herbert Marshall Mcluhan
…al menys a mi personalment m’apassiona!
Que imaginatiu! Sorprén tant…!
8 Març 2015 a les 20:58